سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داستان برند والنتینو

ایتالیا، مهد مد و فشن در جهان، برندهای بسیاری را به دنیا معرفی کرده است که یکی از آن‌ها والنتینو اس پی ای است که با رشد سریع خود در زمان کوتاه مدت در دنیا به شهرت رسید. در ابتدا با طراحی لباس در هالیوود کار خود را آغاز نمود و امروزه به عنوان یکی از مدعیان تولید انواع لباس زنانه و مردانه،لوازم آرایش و  کیف دستی به عنوان نامی نو ظهور در عرصه مد و فشن ظاهر شده است. مانند بسیاری دیگر از برندهای ایتالیا، این مجموعه فعال در حوزه مد و لباس نیز از یک کارگاه کوچک فعالیت خود را آغاز نمود. در این مقاله درباره این شرکت توضیحات بیشتری ارائه شده است. 

همه چیز درباره برند والنتینو

آغاز فعالیت برند والنتینو

والنتینو گاراوانی 89 ساله که به عنوان موسس همین نام شناخته می شود مدت‌های زیادی را در زمینه طراحی لباس فعالیت نمود. این طراح با استعداد که در یکی از شهرهای کوچک ایتالیا به دنیا آمد با حمایت خانوادخ خود توانست بک مغازه کوچک را در رم راه اندازی کند. در آن زمان بیشتر فروشگاه هایی که در شهر فلورانس میلان فعالیت می کردند به شهرت رسیدند اما والنتینو توانست به سرعت رشد کن و خیلی سریع به فلورانس راه پیدا کند. شهرت و محبوبیت این برند زمانی بیشتر شد که برای همسر جان اف کندی، رییس جمهور وقت ایالات متحده  طراحی لباس نمودند. 

محصولات تولیدی این برند محبوب به سرعت گسترش پیدا کرد به طوریکه امروزه محصولاتی نظیر کت و شلوار، دامن، لباس حیوانات خانگی، کیف پول، عطر و ادکلن تحت این نام به بازار عرضه می شود. 

برند والنتینو در سال‌های اخیر 

اوج گرفتن والنتینو از 1990 آغاز شد و تا  به امروز ادامه پیدا کرده است. پس از تاسیس دفاتر متعدد در سر تا سر اروپا و آمریکا ارزش کل این برند توانست تا 700 میلیون یورو برسد. پس از همکاری های گاراوانی با بازیگران مشهور هالیوودی و طراحی لباس برای آنان همانند الیزابت تیلور، سوفی هانتر، جنیفر لوپز و بسیاری دیگر نام این مجموعه بر سر زبان ها افتاد و سرانجام در سال 2012 این طراح پیر شکرت خود را به چند شیخ قطری فروخت و خود را بازنشسته کرد.

در حال حاضر مدیریت این برند به دست پیرپائولو پیچیولی قرار دارد و دفاتر مرکزی آن در دو شهر رم و میلان واقع شده‌اند که بیش از صد خط محصول متفاوت از این شرکت به بازار عرضه می گردد. طراحی های منحصر به فرد از دیگر دلایل موفقیت این مجموعه می باششد. ترکیبی از طرح های ساده و پیچیده زیبایی منحصر به فردی را به نمایش می گذارند. 

لازم به ذکر است که مانند چند غول بزرگ صنعت مد و فشن این شرکت نیز استفاده از خز طبیعی حیوانات را به منظور حفظ محیط زیست ممنوع اعلام کرده است.